شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

توليد محتوا در اينستاگرام چيست و تعرفه هاي آن چگونه هستند؟

۹۸ بازديد

 

توليد محتوا در اينستاگرام يكي از راه هاي كسب درآمد از طريق اين شبكه هاي اجتماعي است ، در اين مقاله قصد داريم يك تعريفي مختصر و مفيد از توليد محتوا در اينستاگرام داشته باشيم و اينكه ببينيم تعرفه هاي اين كار چگونه است؟

به جهت اينكه اينستاگرام بستري مناسب براي توليد محتواست لذا مي توان بازاريابي در اينستاگرام را بازار يابي محتوا در اين شبكه اجتماعي دانست. با هر هدف و انگيزه اي كه در اينستاگرام فعاليت داريد بايستي داراي يك استراتژي و برنامه قوي براي توليد محتوا در اينستاگرام براي رسيدن به هدف مورد نظرتان باشيد.

بنابراين مي توان اين گونه گفت كه اين توليد محتواست كه نتيجه و سرنوشت كسب و كار يا فعاليت با هر عنواني را در فضاي اينستاگرام تعيين خواهد كرد.

منظور از توليد محتوا در اينستاگرام چيست؟

 منظور از توليد محتوا در اينستاگرام، محتواي ديجيتال مانند عكس، تصوير، صدا، ويديو و … است كه همگي در قالب محتوا قصد انتقال پيامي را به مخاطب دارند و اشتراك گذاري و انتشار اينگونه اطلاعات در اينستاگرام به معناي توليد محتوا در آن است، بنابراين با توجه به مطالب مذكور توليد محتوا در اينستاگرام خيلي روشن و واضح است، به هر عكس و ويديويي كه در اين شبكه اجتماعي به اشتراك گذاشته مي شود عنوان محتوا اطلاق مي گردد.

با اين تفاسير زماني كه از ما خواسته مي شود در اينستاگرام محتوا توليد نماييم منظور همان انتشار عكس و ويديو است و منظور از استراتژي توليد محتوا در اينستاگرام يعني داشتن يك برنامه و استراتژي مشخص براي توليد و انتشار همين عكس و ويديو هست.

اهميت توليد محتوا در اينستاگرام

در واقع اساس پلتفرم اينستاگرام بر توليد محتواست، و به منظور توليد محتواي كاربران ساخته شده است، شرط و مبناي فعاليت كاربران در اينستاگرام توليد محتواست. هر پيجي با هر هدف و انگيزه اي بايد براي ارتقا و بقاي خود توليد محتوا انجام دهد.

استراتژي توليد محتوا

با منظور توليد محتوا در اينستاگرام و ميزان اهميت آن آشنا شديم حال بايد ببينيم چگونه مي توانيم توليد محتوا در اينستاگرام را شروع كنيم؟ اينكه چگونه تصاوير زيبا و جذابي تهيه كرد؟ چطور ويديو درست كرد؟ و سوالاتي از اين قبيل.

منظور از استراتژي محتوا مشخص كردن اين موضوع است كه در توليد محتوا ما بايد به دنبال كدام نوع محتوا برويم و چه محتوايي را توليد نكنيم. داشتن استراتژي مسير حركت ما را مشخص مي كند و ما با بكارگيري يك استراتژي خاص خواهيم دانست كه چرا چنين محتوايي را توليد و منتشر مي كنيم و راحت تر مي توانيم هدف گذاري كرده و هدف خود را دنبال كنيم.

توليد محتوا، نياز مبرم همه شركت ها و كسب و كارها براي معرفي محصولاتشان است اما محتوايي كه باكيفيت بوده و معرف آنها باشد. پيش از آنكه اقدام به ثبت سفارش توليد محتوا به منظور برآورد هزينه آن بكنيم، بايد به معرفي انواع محتوا بپردازيم.

به طور كلي چهار نوع توليد محتوا داريم :

  1. توليد محتواي آموزشي : آموزش هاي تخصصي و كاربردي
  2. توليد محتواي اطلاع رساني : توليد مطالب مرتبط با دانستني ها و اخبار مربوطه
  3. توليد محتوا با موضوع سرگرمي و تفريح : توليد محتوا با گستره ي عامتر و با قصد وقت گذراني
  4. توليد محتواي مربوط به ترغيب مخاطب : هدف از توليد اينگونه محتوا ، ايجاد انگيزه در مخاطب به منظور استفاده از خدمات و محصولات است.

با استفاده از اين دسته بندي خدمات توليد محتوا ، صاحبان كسب و كارها به راحتي مي توانند فرمت مورد نياز خود را براي سفارش محتوا انتخاب نمايند. فرمت در اينجا منظور ظرف ارائه محتواست كه مي تواند شامل متن، تصوير، انيميشن، عكس برداري، تهيه فيلم، ساخت برنامه و … باشد.

فرمت ارائه محتوا از فاكتورهاي محاسبه ميزان تعرفه توليد محتواست. معيار در نظر گرفته شده براي محاسبه تعرفه توليد محتواي متني به شكل ترجمه يا تاليفي، از توليد محتوا در قالب انيميشن و اينفوگرافي متفاوت خواهد بود.

  1. توليد محتوا در قالب متن: بيشتر از اين نوع توليد محتوا براي نوشتن مقالات يا پست براي وبلاگ و سايتها استفاده مي شود و يكي از معيارهاي ارزشمندي آن، رعايت اصول سئو در آن است.
  2. توليد محتوا در قالب گرافيك و تصوير: غالبا اين نوع از توليد محتوا بيشتر در شبكه هاي اجتماعي مورد استقبال قرار مي گيرد. و شامل محتواهايي با مضمون تصويرسازي، عكسبرداري، كلاژ و ديگر تكنيك هاي تصويري مي باشد.
  3. توليد محتوا در قالب ويديو: محتواي ويديويي اغلب با هدف آموزش يا تبليغ توليد مي شود كه بسيار جذاب بوده و مي تواند وايرال شود. از اين نوع محتواها در كمپين هاي بازاريابي بيشتر استفاده مي شود.
  4. توليد محتوا در قالب صوت: اغلب محتواهاي صوتي مخاطبان خاصي دارند. تهيه پادكست هاي صوتي، جنبه سرگرم كنندگي داشته و در كنار آن مي تواند با مخاطب تعامل نيز برقرار نمايد.

هزينه توليد محتواهاي ويديويي و صوتي نسبت به انواع ديگر توليد محتوا بيشتر است، چون كه نيازمند استوديو، ضبط صدا و تدوين است.

 

منبع : آي جي تاپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.